TikTok is een goudmijn voor adverteerders die op zoek zijn naar content ideeën, advertentie-inspiratie en de nieuwste trending conversaties. Met de toevoeging van Audience Insights heeft TikTok een serieuze extra sprankeling aan die goudmijn toegevoegd. WAT IS DE AUDIENCE INSIGHTS TOOL? Audience Insights is een blauwdruk voor trending hashtags, conversaties en interessecategorieën op het platform. Met de tool kunnen adverteerders naar een macroweergave van alle TikTok-gebruikers kijken, maar het kan ook inzoomen op aangepaste doelgroepen zoals CRM-gegevens of op pixels gebaseerde doelgroepen. Als we dat verder bekijken, stelt de tool adverteerders in staat om te zien waar het publiek het meest tegen converteert vanuit een interessecategorieperspectief en trending hashtags. Audience Insights helpt ook bij het opsplitsen van demografische informatie zoals leeftijd en geslacht en de geografische gegevens worden opgehaald tot op regioniveau. Hoewel dit niveau van gegevens en details goed is, is het geweldig om te weten hoe je het op een zinvolle manier kunt toepassen . De twee belangrijkste toepassingen van de gegevens zijn advertentiemateriaal en doelgroepgerichtheid. Creatief zijn is de allerbelangrijkste factor voor het advertentiesucces op TikTok. Uitzonderlijk creatief materiaal is geen gemakkelijke taak, en een nog grotere uitdaging is hoe snel TikTok-advertentiemateriaal opbrandt. Merken en adverteerders moeten constant nieuwe content produceren om duurzame resultaten te behalen. Audience Insights kan daarbij helpen en een overvloed aan nieuwe ideeën opwekken op basis van huidige doelgroeptrends en interesses. Hieronder staan de top 10 trending hashtags van begin januari 2023 voor gebruikers in de categorie “Huidverzorging”: Deze gegevens geven ons 10 nieuwe inspiratiebronnen voor advertentiemateriaal. Stel dat je een huidverzorgingsmerk heeft, de hashtags hierboven zijn nu potentiële ideeën voor boeiende inhoud, zoals:
CREATIEVE MANIEREN OM PUBLIEKSINZICHTEN TE GEBRUIKEN Naast de hashtags bieden de advertentie-interessecategorieën meer inzicht voor creatieve ideeën. Vanaf hier kunnen we zien dat er brede categorieën zijn, zoals 'Schoonheid en persoonlijke verzorging'. Maar het leuke is dat we er dieper in kunnen duiken. De categorie Schoonheid & Persoonlijke Verzorging bestaat uit zeven aanvullende subcategorieën, waarvan er zes hun eigen subcategorieën hebben. Duik er nu nog dieper in: doe net alsof je specifiek op zoek bent naar huidverzorging - binnen die categorie zijn er subsegmenten: Deze informatie zal je voorzien van bruikbare gegevens die jouw doelgroep valideren en nieuwe ideeën voor creatieve integratie opwekken. Voor schoonheidsmerken kan het kijken naar de Beauty & Personal Care Audience Insight-gegevens meer validerend dan inspirerend zijn. Maar ook andere categorieën, buiten Beauty direct, kunnen een rol spelen. We hebben bijvoorbeeld een beautyklant met een hoog percentage kijkers die scoren in de categorie TikTok-huwelijksfotografie. Hier komt de ware kracht van Audience Insights om de hoek kijken, want nu kan dat merk samenwerken met hun ontwerpteam om inhoud te creëren die het belang van een mooie huid voor een grote trouwdag duidelijk maakt. Deze doelgroep is ook geïnteresseerd in toetjes in de categorie Voedsel: Onze beautyklant kan samenwerken met hun creatieve team om toetjes in de content te laten zien, met de wetenschap dat dit meer gebruikers zal boeien en meer kijkers voor de advertenties zal genereren, wat uiteindelijk zal leiden tot meer verkopen. Creatief zijn is van cruciaal belang, en zonder dat is de doelgroeptargeting niet zo belangrijk. Maar als je eenmaal de creatieve content onder de knie hebt en een goede stroom van creatieve ideeën en output hebt, dan zal het testen van nieuwe doelgroepen en het sturen op de best presterende advertentie, jouw advertentiewaarde naar een hoger niveau tillen. De Audience Insights-tool kan ook worden gebruikt om nieuwe doelgroepen te identificeren. Stel dat je een nieuwe vochtinbrengende formule promoot bij een doelgroep van vrouwen van 25 tot 35 jaar; dat publiek de meeste interesse in deze categorieën: Het verder uitbreiden van de categorie kleding en accessoires benadrukt dat er interessante targetingmogelijkheden zijn. Hoewel het misschien vreemd klinkt, is herenkleding de hoogste subcategorie. In dit geval raden we je aan ermee te experimenteren. Als we nog een stap verder gaan, zien we dat 'Jassen' de hoogste interessecategorie is onder Herenkleding. Nu beschikt het merk over gegevens om het toevoegen van herenjassen aan doelgroeptargeting te ondersteunen en nieuwe creatieve content te testen.
Misschien biedt de test een beeld van een vrouw van 25 tot 35 jaar, met een stralende, gehydrateerde huid, gekleed in een jasje geleend-van-de-jongens-stijl. Deze test zou de boodschap voor jouw publiek zijn: "Goede huidverzorging laat jouw stralen en het jasje is een trigger om op zoek te gaan naar het perfecte winter/kerst cadeau voor hem." De tool voor publieksinzichten kan echt creatieve inzichten opleveren voor een platform waarop creativiteit zo belangrijk is: omarm de creatieve inspiratie en breng deze in de praktijk. Door Audience Insights te gebruiken, worden TikTok-advertenties een veel succesvoller platform voor jouw mediamix.
0 Opmerkingen
Je opmerking wordt geplaatst nadat deze is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
AuthorBegrijp wat er nu is, anticipeer op de toekomst. Onze blog biedt de nodige inzichten om jouw bedrijf te laten groeien Archives
Februari 2025
Categories |